Reaktywacja? I łosoś z chili i ryżem jaśminowym

Łosośzchili1Całe szczęście, że nigdy nie prowadziłam swojego bloga jak pamiętnika. Na próżno szukać wśród wpisów emocjonalnych wynurzeń i wzruszających spowiedzi, a tym bardziej szczegółowych relacji na temat mojego życia prywatnego. Dzięki temu, w pierwszym od ponad miesiąca tekście, nie muszę wyjaśniać przyczyn tak długiej nieobecności. Mogę ograniczyć się do minimum 🙂 Zatem: tak się wszystko poukładało, że zamiast we własnej, choć wynajmowanej kuchni, niespodziewanie wylądowałam w kuchni wiejskiej, kompletnie nieprzystosowanej do mojego charakteru gotowania i absolutnie nie mojej. Nie wiem czy ową kuchnię uda mi się oswoić, nie wiem jaki wpływ na kulinarną kreatywność będzie miał jej stan, nie wiem jak długo będę musiała z niej korzystać.

Zamiast wymarzonego kuchennego królestwa mam gimnastykę na skrawku wolnego blatu. No cóż – tak też bywa…

Póki co, udało mi się przygotować w tym tygodniu kilka smacznych i nowych potraw, którymi chciałabym się podzielić z internautami. Czy uda mi się zachować systematyczność w publikowaniu wpisów? Zobaczymy. Ale tymczasem zapraszam na cudownie soczystego łososia w aromatycznym maśle z chili i cytryną. Szczerze – to jeden z najlepszych przepisów na łososia, jakie miałam okazję wypróbować.

Łosoś z chili i ryżem jaśminowym:

  • ok. 250 g filetu z łososia,
  • sól,
  • pieprz,
  • płatki chili,
  • 1 łyżka oleju ryżowego,
  • 50 g masła,
  • 1 marynowane lub świeże chili,
  • sok i skórka z 1/2 cytryny,
  • szczypior z 1 dymki,
  • 1 garść natki pietruszki lub kolendry,
  • ugotowany na sypko ryż jaśminowy.

Rybę umyć, osuszyć, przekroić na dwie zgrabne porcje, doprawić sokiem z cytryny, solą, pieprzem i płatkami chili.

Na patelni rozgrzać olej ryżowy, na nim ułożyć rybę skórą do dołu. Zmniejszyć ogień i przykryć. Powolutku smażyć, ok. 7-8 minut.

W rondelku rozpuścić masło. Dodać posiekane chili i szczypior dymki, a także skórkę z cytryny, sól i pieprz. Wystarczą 2 minutki lekkiego bulgotania, by masło stało się pysznie aromatyzowane.

Na talerzach ułożyć porcje ciepłego ryżu jaśminowego, na nim gorącą rybę. Całość polać przygotowanym masłem i posypać posiekaną natką pietruszki lub kolendrą.

Jedna myśl w temacie “Reaktywacja? I łosoś z chili i ryżem jaśminowym

Dodaj komentarz