Ziemniaki faszerowane pieczarkami, serem i szynką

ZiemniakiJeśli u kogoś w lodówce zalegają jeszcze poświąteczne resztki, proponuję wykorzystać do ich „utylizacji” mój dzisiejszy przepis obiadowy (który nada się też na ciepłą kolację). Wystarczy kilka sporych ziemniaków, pieczarki, ser i szynka i oto mamy pyszne ziemniaczki, które nie tylko fajnie smakują, ale i całkiem nieźle wyglądają 🙂

Ziemniaki faszerowane pieczarkami, serem i szynką:

  • 4 duże ziemniaki,
  • 5-6 dużych pieczarek,
  • ok. 10 plastrów wędliny (u mnie szynka),
  • ok. 10 grubych plastrów żółtego sera (u mnie havarti),
  • 4 łyżki śmietany,
  • masło klarowane,
  • 1 garść natki pietruszki,
  • kilka gałązek świeżego tymianku,
  • 2 jajka,
  • sól,
  • pieprz,
  • 4 łyżki bułki tartej.

Ziemniaki wyszorować i ugotować w mundurkach – ostudzić i przekroić wzdłuż na połowy. Większość miąższu wydrążyć do miseczki. Powstałe łódki posmarować z wszystkich stron masłem i ułożyć na blaszce przykrytej pergaminem.

Pieczarki drobno pokroić i  usmażyć na złoto na maśle, z dodatkiem tymianku, soli i pieprzu. Ziemniaczany miąższ wymieszać z pieczarkami, pokrojonymi w drobną kosteczkę serem i szynką, posiekaną pietruszką, śmietaną, jajkami. Doprawić solą i pieprzem. Tak przygotowanym farszem napełnić ziemniaki. Wierzch łódeczek posmarować masłem i posypać bułką tartą. Piec ok. 20 minut w 200 stopniach. Podawać z prostą sałatą z winegretem.

2 myśli w temacie “Ziemniaki faszerowane pieczarkami, serem i szynką

Dodaj komentarz