Meksykańska marynata do grilla DJ BBQ

GrillNiedługo rozpocznie się najgorszy sezon w roku – sezon grillowy. Smród chemicznej podpałki, taniego węgla i jeszcze tańszej kiełbasy, popijanej przecenionym piwskiem – to właśnie grill po polsku. Mam wrażenie, że jeśli chodzi o kulturę grillowania, Polacy mają przed sobą jeszcze bardzo bardzo długą drogę. Na czym polega prawdziwe grillowanie? By się tego dowiedzieć polecam choćby internetowe filmiki DJ BBQ – kolegi Jamie’go Olivera, niezwykle charyzmatycznego kucharza, który do grillowania przekona nawet największych przeciwników jedzenia z rusztu.

Sama rzadko grilluję. Jeśli już przyjdzie nam ochota na tę szczególną metodę obróbki cieplnej, włączamy grilla elektrycznego. Jednakże niedawno staliśmy się posiadaczami prawdziwego, choć niedużego, żeliwnego grilla, umożliwiającego smażenie z użyciem dobrej jakości drewna zamiast węgla, dzięki czemu pozbyliśmy się problemu w postaci znienawidzonego aromatu węgla i podpałki. Jedzenie z naszego grilla smakuje bardziej jak z ogniska, i w tym jego siła.

Na początku sezonu postawiliśmy na prostotę. Na ruszcie wylądowały plastry schabu zamarynowane w meksykańskiej mieszance DJ BBQ. Oto przepis:

Meksykańska marynata do grilla DJ BBQ:

  • 1 łyżka miękkiego brązowego cukru,
  • 1 łyżka soli morskiej,
  • 1 łyżka mielonego kuminu,
  • 1 łyżka mielonego chili,
  • 1 łyżeczka granulowanej cebuli,
  • 1 łyżeczka granulowanego czosnku,
  • 1 łyżeczka pieprzu cayenne,
  • 1 łyżeczka pikantnej wędzonej papryki w proszku (ja dałam łagodną).

Wszystkie składniki wymieszać ze sobą.

Do tak przygotowanego mixu dodałam olej rzepakowy i powstałą marynatą potraktowałam rozbite plastry schabu (13 szt.). Mięso marynowałam całą noc, a potem usmażyłam z obu stron na grillu. Opisana marynata jest ostra, ale naprawdę bardzo smaczna🙂

2 thoughts on “Meksykańska marynata do grilla DJ BBQ

Skomentuj

