Sernik z jabłkami i orzechowym karmelem

SernikMiałam ochotę na sernik. I na jabłecznik. I karmel też lubię o tej porze roku. Co zatem upiec? Dobrze, że przypomniałam sobie o przepysznym serniku, którym poczęstowała mnie latem przyjaciółka. Po szybkim wyszpiegowaniu przepisu wiedziałam już co podam na niedzielny deser. Troszkę pomodyfikowałam i oto jest – mój jesienny sernik z jabłkami i orzechowym karmelem. A źródło tutaj.

Sernik z jabłkami i orzechowym karmelem:

Spód:

  • 200 g posiekanych orzechów włoskich,
  • 70 g pokruszonych herbatników,
  • 3 łyżki miodu,
  • 3/4 szklanki cukru,
  • 100 g masła.

Masa serowa:

  • 1 kg białego sera sernikowego z wiaderka (jak najlepszej jakości) lub po prostu twarogu przepuszczonego przez maszynkę,
  • 1/2 szklanki cukru,
  • 1 łyżka esencji waniliowej,
  • 5 jajek.

Masa jabłkowa:

  • 3 jabłka (u mnie szara reneta),
  • 1/4 szklanki cukru,
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej,
  • 1 łyżeczka cynamonu.

Na patelni podgrzać masło, cukier, orzechy i miód – aż masło i cukier się rozpuści, następnie dodać herbatniki – wymieszać i przelać masę do natłuszczonej tortownicy – wystudzić.

W międzyczasie ser zmiksować z cukrem, potem dodawać po jednym jajku – dalej miksować. Na koniec dodać wanilię. Tak przygotowaną masę przelać na chłodny spód i wstawić do pieca (180 stopni).

Jabłka obrać, wydrylować i drobno posiekać (na zdjęciu uwieczniono mój pierwszy sernik wg tego przepisu gdzie jabłka są grubo pokrojone, ale druga sztuka z drobno krojonymi prezentowała się dużo ładniej). Wymieszać je z cukrem, mąką ziemniaczaną i cynamonem. Po ok. 40 minutach pieczenia ser powinien być już ścięty, jeśli nie to trzeba jeszcze poczekać. Dopiero wtedy na wierzch wyłożyć masę jabłkową i wygładzić wierzch. Piec kolejne 30-40 minut (do suchego patyczka).

Sernik zostawić, by ostygł w piekarniku, a potem schłodzić minimum 3 godzinki w lodówce. Gotowe!

One thought on “Sernik z jabłkami i orzechowym karmelem

Skomentuj

