Pierogi z serem i rodzynkami

Pierogi z seremZazwyczaj moje pierogi z serem to po prostu pierogi z białym serem na słodko (ruskie to zupełnie inna historia). Tym razem ciut je podrasowałam (urlop – i więcej wolnego czasu – rządzi się swoimi prawami). Do półtłustego twarogu dodałam rodzynki, esencję waniliową i żółtka, a ciasto uformowałam nieco inaczej niż zwykle – zamiast tradycyjnej falbanki, w elegancki splot. Tak oto powstały te urocze pierożki🙂

Pierogi z serem i rodzynkami:

  • 400 g półtłustego twarogu,
  • 2 żółtka,
  • 1/2 łyżeczki esencji waniliowej,
  • 1 łyżka cukru pudru,
  • 1 garść rodzynek,
  • 2oo g mąki,
  • 110 ml wody,
  • szczypta soli,
  • 1 łyżeczka oleju,
  • stopione masło i cukier do podania.

Z mąki, wody, oleju oraz soli wyrobić ciasto. Ma być elastyczne i gładkie. Gotowe ciasto odłożyć na godzinę do lodówki – warunek konieczny!

Twaróg wymieszać z żółtkami, wanilią, cukrem i rodzynkami.

Ciasto wałkować bardzo cienko, wykrawać kółka, na każde kółko nałożyć porcję sera i zlepić pierożek. Czynności powtarzać do wyczerpania składników.

W dużym garnku zagotować wodę, posolić i wrzucać porcjami pierogi. Gotować 3 minuty od wypłynięcia. Odcedzić i podawać np. polane stopionym masłem i posypane cukrem.

Skomentuj

