Wołowina w sosie hoisin

WołowinaCzasem człowieka najdzie na azjatyckie smaki i klimaty. Tak było tym razem i korzystając z faktu, że w lodówce miałam jeszcze pół słoiczka sosu hoisin, przygotowałam pyszną „chińszczyznę” z wołowiną i warzywami. A ten prosty przepis znalazłam tutaj – klik.

Wołowina w sosie hoisin (z moimi niewielkimi zmianami):

  • 300 g wołowiny,
  • 1/2-1/3 słoiczka sosu hoisin,
  • 1/2 świeżej papryki (kolor dowolny),
  • 1 mały brokuł,
  • mały słoiczek marynowanych minikolb kukurydzy,
  • 1 marchew,
  • 1 cebula,
  • 2 łyżki sosu sojowego,
  • 1 kostka bulionowa – u mnie cielęca,
  • 250 ml wrzątku,
  • 1 łyżeczka oleju sezamowego,
  • 2 łyżki oliwy,
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej,
  • ew. sól.

Wołowinę pokroić  w kostkę lub paseczki, wymieszać w misce z sosem hoisin i schować na noc do lodówki.

Brokuła podzielić na różyczki, cebule pokroić w piórka, marchew i paprykę w słupki, kukurydzę w grube plasterki. Kostkę bulionowa rozpuścić we wrzątku.

W woku rozgrzać olej sezamowy i oliwę, podsmażyć mięso, aż zmieni kolor (u mnie zrobiło się sporo niepotrzebnego płynu, więc go odlałam). Dodać cebulę, a po 5 minutkach pozostałe warzywa (oprócz kukurydzy) – wymieszać i zalać bulionem – gotować ok. 10-15 minut (aż warzywa będą ugotowane, ale nadal jędrne). Dodać kukurydzę i sos sojowy, a także mąkę ziemniaczaną wymieszaną z łyżką zimnej wody – całość szybko wymieszać, aż sos zgęstnieje. Doprawić np. solą jeśli jest taka potrzeba.

Podawać z makaronem lub ryżem.

2 thoughts on “Wołowina w sosie hoisin

Skomentuj

