Lody jagodowo-kokosowe

Lody kokosowo-jagodowePo raz pierwszy odważyłam się zrobić domowe lody. Nie posiadam specjalnej maszynki, więc bardzo cieszy mnie fakt, że na polskich blogach kulinarnych pojawia się coraz więcej przepisów na pyszne lody robione „ręcznie”. W pierwszej kolejności sięgnęłam po recepturę, która najbardziej pobudziła moją wyobraźnię, a znalazłam ją na blogu Taniec Smaków. Co prawda moje lody robiły się dłużej niż to podał oryginalny przepis, ale efekt rzeczywiście był bardzo bardzo smaczny i faktycznie mało słodki. Wprowadziłam tylko kilka zmian i polecam!

Lody jagodowo-kokosowe:

Masa jagodowa:

  • 1 szklanka jagód,
  • 2 łyżki wody,
  • 2 łyżki cukru,
  • 1/2 łyżeczki mąki ziemniaczanej.

W rondelku podgrzać jagody z cukrem, lekko je porozgniatać, mąkę wymieszać w szklance z wodą i przelać do gotujących się jagód – gdy masa zgęstnieje po kilku minutach wyłączyć ogień i wystudzić całkowicie.

Masa kokosowa:

  • 1 puszka mleka kokosowego,
  • 1/2 szklanki śmietany 30%,
  • 1/2 szklanki cukru pudru,
  • 1/4 szklanki wiórków kokosowych,
  • 2 łyżki likieru kokosowego.

Wszystkie składniki zmiksować, przelać do plastikowego naczynia i wstawić do zamrażarki. Po 2-3 godzinach wyjąć i wymieszać, znów schować do zamrażarki. Po godzinie wyjąć, wymieszać, wstawić. Po kolejnej godzinie dodać mus jagodowy i lekko zamieszać tworząc wzorki i zawijasy. Ponownie wrzucić do zamrażarki. Lody są gotowe gdy całkowicie stężeją.

Lody trzeba wyjąć co najmniej 20-30 minut przed podaniem, żeby nieco zmiękły i żeby dało się je nakładać do rożków lub pucharków.

 


One thought on “Lody jagodowo-kokosowe

Skomentuj

