MyBigBakingProject #10 – bajgle nowojorskie

Bajgle2Szczerze mówiąc, myślałam, że nic z tego nie wyjdzie. Nigdy wcześniej nie robiłam bajgli, nie miałam pojęcia, że cały proces przebiega wieloetapowo, stąd moje obawy. Na szczęście moje pierwsze, malutkie bajgle wyszły wyśmienite i już pojawiły się zamówienia na kolejne porcje.

Bajgle nowojorskie:

  • 4,5 szklanki mąki pszennej,
  • 2 saszetki suszonych drożdży (14-16 g),
  • 1,5 szklanki ciepłej wody,
  • 4 łyżeczki cukru,
  • 1 czubata łyżka soli,
  • sól gruboziarnista, mak lub sezam do posypania.

1,5 szklanki mąki wymieszać z drożdżami, wlać wodę z 3 łyżkami cukru i solą – wyrobić ręcznie lub mikserem na wolnych obrotach, a po 3 minutach na szybkich (nie mam odpowiedniego miksera, więc musiałam sobie poradzić ręcznie). Dodać resztę mąki, przełożyć masę na posypaną mąką stolnicę i wyrobić gładkie i elastyczne ciasto. Ciasto włożyć do miski, przykryć i odstawić na kwadrans, by urosło. Masę podzielić na 12 części, ulepić kulki, spłaszczyć i w każdej zrobić dużą dziurkę (za mała nam zarośnie w trakcie pieczenia). Bajgle ułożyć na wyłożonej pergaminem blaszce i odstawić na pół godziny.

Piec rozgrzać na maxa. W dużym, płaskim garnku zagotować 3-4 litry wody z resztą cukru. Zmniejszyć ogień, by woda lekko bulgotała. Blachę z bajglami wstawić na najwyższą półeczkę w piekarniku i piec po 2 minuty z każdej strony. Wyjąć bajgle i włożyć do gotującej się delikatnie wody. W piecu obniżyć temperaturę do 200 stopni. Bajgle powinny się gotować ok. 6-8 minut (trzeba je kilka razy obrócić w trakcie). Po tym czasie należy je wyłowić, osuszyć i ponownie położyć na blaszce, posypać makiem, solą lub sezamem i piec 20-25 minut.

Nam bajgle wspaniale pasowały do twarożku z rzodkiewką i szczypiorkiem.

Bajgle

4 thoughts on “MyBigBakingProject #10 – bajgle nowojorskie

Skomentuj

