Torcik jabłkowo-śmietanowy

Torcik jabłkowo-śmietanowyMoja mama robi najlepszy na świecie tort śmietanowy. Serwuje go nam na wszystkie swoje i nasze urodziny, rocznice itp. Nic go nie przebije. Ale ponieważ chcąc rozwijać swoje umiejętności kulinarne nie zamierzam pomijać cukiernictwa (wręcz przeciwnie!) postanowiłam nauczyć się piec torty. Za przepis mojej mamy na razie nie mam zamiaru się brać, bo się boję ;), ale inne receptury proszę bardzo! Na swoim koncie mam już 3 torty – swój urodzinowy z czekoladowym ganache, który uświetnił moje 25te urodziny, torcik naleśnikowy wg przepisu Jamie’go i jeszcze jeden czekoladowo-jagodowy, którego na blogu nie było, ale można mi wierzyć na słowo – był pyszny!

Dziś natomiast coś znacznie skromniejszego – torcik jabłkowo-śmietanowy, delikatnie oprószony cukrem pudrem.

Torcik jabłkowo-śmietanowy:

ciasto:

  • 200 g masła w temperaturze pokojowej,
  • 200 g cukru,
  • 4 jajka,
  • 1 łyżeczka domowego cukru waniliowego,
  • 100 g mąki pszennej,
  • 100 g mąki kukurydzianej,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia.

krem:

  • duży słoik musu jabłkowego (miałam przygotowany wcześniej – z jabłek, wody i cukru),
  • 250 g kremówki,
  • 2 łyżki soku z cytryny.

oraz

  • cukier puder.

Masło utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym na gładką masę. Dodawać po jednym jajku ciągle miksując. Następnie dodać obie mąki i proszek do pieczenia. Ciasto przelać do wyłożonej pergaminem tortownicy o średnicy 22 cm. Piec w 180 stopniach ok. 25 minut (do suchego patyczka). Wystudzić tort i przeciąć na trzy placki.

Mus jabłkowy wymieszać z sokiem z cytryny. Kremówkę ubić na sztywno i delikatnie, po jednej łyżce wmieszać ją do musu. Tak przygotowany krem rozsmarować na dolnym placku tortu, przykryć go środkowym, nałożyć drugą połowę kremu i przykryć plackiem wierzchnim. Posypać cukrem pudrem.

One thought on “Torcik jabłkowo-śmietanowy

Skomentuj

