Po-świąteczne smaki: żurawinowe ciasteczka mince pies

MincepiesNa koniec mojej relacji kulinarnej z Gwiazdki 2012 proponuję przepis na żurawinowe ciasteczka mince pies. Co prawda śliczne babeczki zrobiłam już po Świętach (w Święta mogłyby się już nie zmieścić na stole), ale ich wygląd, smak i, przede wszystkim, zapach kojarzyły się tylko i wyłącznie z Bożym Narodzeniem. Recepturę podpatrzyłam na Burczy mi w brzuchu – klik, trochę pozmieniałam, pomieszałam, pougniatałam i wyszło! Sporo przy tym roboty, ale warto 🙂 I wiecie co? Nie wiem jak Wam, ale mi mince pies smakują dokładnie jak grzaniec… 🙂 tylko bez procentów.

Żurawinowe mince pies (z moimi zmianami):

ciasto:

  • 250 g mąki pszennej,
  • 120 g masła,
  • sok z 1 pomarańczy,
  • szczypta soli.

nadzienie:

  • 200 g suszonej żurawiny,
  • 70 ml czerwonego wina,
  • 70 g cukru trzcinowego,
  • skórka z 1 pomarańczy,
  • 50 g rodzynek,
  • 70 g suszonych daktyli,
  • 1 łyżeczka cynamonu,
  • 1 łyżeczka mielonego imbiru,
  • 3 goździki,
  • cukier puder do posypania.

Mąkę i sól zagnieść z kawałkami masła dolewając po trochu soku. Gdy ciasto będzie elastyczne uformować kulę, włożyć do woreczka i do lodówki na godzinkę.

Żurawinę, rodzynki i daktyle posiekać na nieco mniejsze kawałki.

W rondlu zagotować cukier z winem. Dodać wszystkie owoce i przyprawy oprócz skórki z pomarańczy. Gotować ok. 20 minut często mieszając, by masa nie przywarła. Pod koniec dodać skórkę. Tak przygotowane nadizenie ostudzić i wyjąć z niego goździki.

Ciasto rozwałkować na grubość pół centymetra, wykrawać kółka, którymi następnie należy wyłożyć foremki na babeczki. Na każde ciastko nałożyć 2 łyżeczki nadzienia i przykryć gwiazdką wyciętą z pozostałego ciasta (można sobie pomóc foremką do pierników). Ciastka piec w 220 stopniach, aż będą złote.

Gdy mince pies przestygną, posypać je cukrem pudrem i już.

Mincepies2

One thought on “Po-świąteczne smaki: żurawinowe ciasteczka mince pies

  1. Pingback: Co przyrządzić na Gwiazdkę…??? | Kultura Kulinarna

Skomentuj

