Super-soczyste kebaby Gordona Ramsay’a

Nigdy nie uważałam, że mięso mielone jest nudne. Właściwie przygotowane, doprawione i zaprezentowane daje nieskończone możliwości podania. Do wyboru mamy tyle opcji – mięsko z kurczaka, z indyka, wieprzowe, wołowe, jagnięce. Moim ulubionym jest mieszanka wieprzowo-wołowa. Dzięki wieprzowinie pozostaje miękka i soczysta, natomiast wołowina daje ten niesamowity mocny smak mięsny i cudowną, zwartą konsystencję.

Gdy już zdecydujemy się na rodzaj mięsa nadchodzi czas na przyprawy. I w tym miejscu polecam przepis, na który i ja się ostatnio zdecydowałam, czyli kebaby wg Gordona. Wprawdzie mistrz kuchni poleca jagnięcinę lub baraninę, ale cóż… trochę drogo. Wybrałam więc tym razem świeżo zmieloną łopatkę wieprzową. Kebabki podałam z delikatnym kuskusem i sałatką polaną dressingiem znalezionym na arcyciekawym blogu Burczy mi w brzuchu. Ale po kolei…

Kebaby Gordona:

  • 500 g mielonej łopatki wieprzowej,
  • 1 czerwona cebulka,
  • 1 marynowana papryczka chili bez pestek,
  • 1/2 łyżeczki kurkumy,
  • skórka z 1 limonki,
  • sól,
  • pieprz,
  • 1 żółtko,
  • 1 łyżeczka posiekanej mięty,
  • 1/2 łyżeczki roztartych ziaren kolendry.

Mięso wymieszać z posiekanymi drobniutko cebulą, chili, miętą i przyprawami oraz żółtkiem. Wyrobić mięso, uformować małe podłużne kebaby (można je nadziać na patyczki do szaszłyków i grillować, ale ja darowałam sobie patyczki i usmażyłam kebaby na brązowo na niewielkiej ilości oliwy).

Kuskus:

  • 1 szklanka kuskusu,
  • wrzątek,
  • sól,
  • pieprz.

Zwykle kuskus mocniej się doprawia, ale w tym przypadku gdy mięso i sałatka miały być bardzo aromatyczne, postawiłam na delikatną wersję. Kuskus zatem należy posolić i popieprzyć i zalać wrzątkiem (1 cm nad powierzchnią kaszki). Przykryć i odstawić na 5 minut. Po tym czasie wystarczy przemieszać delikatnie kuskus widelcem i już.

Sałatka:

  • kilka listków zielonej sałaty,
  • kilka wyhodowanych w ogródku zielonych słodkich papryk.

Dressing:

  • 9 łyżek oliwy,
  • 2 łyżki soku z limonki,
  • 1 łyżeczka musztardy,
  • 1/2 łyżeczki czarnego sosu chili – Tao Tao,
  • 1 łyżka miodu,
  • pieprz,
  • sól.

Składniki dressingu wymieszać w małym słoiczku. Do miski wrzucić podarta sałatę i pokrojone papryki. Przed podaniem wymieszać z dressingiem.

Podawać mięsko z kuskusem, sałatką z dressingiem i ewentualnie z miseczką czarnego sosu chili do maczania mięsa.

Przepis dodaję do akcji „Zielnik kuchenny 2012”.

Skomentuj

