To dla mnie lato :)

Żadna inna potrawa nie kojarzy mi się z tak mocno z latem jak pierogi z jagodami. W tym roku po raz pierwszy robiłam je samodzielnie, bo wcześniej wydawało mi się to za trudne. Jednak teraz gdy nabrałam wprawy w lepieniu, jagodowe nadzienie nie stanowiło większego problemu. I choć na zewnątrz szalała okropna burza, a w mieszkaniu panowały afrykańskie upały – uparcie lepiłam pieróg za pierogiem, by letniego przysmaku wystarczyło dla wszystkich zainteresowanych.

Przepis dodaję do akcji jagodowych. A dla chcących obejrzeć więcej zdjęć moich kulinarnych wyczynów i nie tylko wykonanych przez mojego A. zapraszam tutaj.

Pierogi z jagodami:

  • 250 g mąki,
  • ok. 500 g jagód,
  • cukier,
  • 1 jajko,
  • szczypta soli,
  • ciepła woda,
  • masło.

Mąkę wysypać na stolnicę i posolić, w środek wbić jajko i zagarniać ciasto do środka nożem lub widelcem, stopniowo dolewając wody, aż ciasto będzie się nadawało do wyrobienia. Ciasto wyrobić, aż będzie miękkie i plastyczne (jak plastelina). Kulę podzielić na kilka części i każdą z nich po kolei rozwałkowywać cieniutko, wykrawać kółka, napełniać łyżką jagód i ok. 1/2 łyżeczki cukru, zamykać i formować w pierogi.

Gdy wszystkie pierogi będą gotowe należy ugotować je w lekko osolonym wrzątku (ok. 2 minut po wypłynięciu). Podawać na gorąco polane stopionym masłem i posypane cukrem. Pyyyyyyyyyyyycha!

Skomentuj

