Lekka sałatka, lekka muzyka

Ostatnio wróciłam do dawno przeze mnie nie słuchanych płyt Nouvelle Vague – zespołu francuskiego nagrywającego głównie covery znanych utworów rockowych i punk-rockowych w aranżacji stylizowanej na bossa novę. Coś pięknego i unikatowego.

Czując wyraźną, wiosenną aurę (pomijając fakt, że wczoraj wieczorem myślałam, że utonę w strugach deszczu, a moje buciki przemokły i było mi smutno) sięgam po sprawdzone, nastrojowe, melodyjne piosenki Nowej Fali, dając się porwać rytmowi i ciepłym głosom wokalistów…

Skoro lekka muzyka, to i lekka kuchnia. Sałatka z kurczakiem z odrobiną wina w kieliszku i myślę już tylko o tym, co dobre, pozytywne i słoneczne.

A tu moje ulubione – klik, klik i klik 🙂

Sałatka z kurczakiem na szpinaku:

  • 2 piersi z kurczaka,
  • 2 łyżeczki ulubionych przypraw do drobiu (u mnie pikantna mieszanka do kurczaka),
  • oliwa z oliwek,
  • ocet balsamiczny lub sok z cytryny,
  • paczka młodego szpinaku,
  • pół słoika czarnych oliwek,
  • kilka pomidorków koktajlowych,
  • 1 łyżeczka posiekanej natki pietruszki (dałabym kolendrę lub miętę gdybym miała).

Kurczaka skropić oliwą i bezwstydnie wytarzać w przyprawach – usmażyć na złoto, dać chwilkę odpocząć i brutalnie pociąć na plastry. Na talerzu ułożyć umyty i wysuszony szpinak, pokrojone na cząstki pomidorki, oliwki i kurczaka. Całość posypać natką, skropić oliwą oraz octem balsamicznym lub sokiem z cytryny.

Podawać z bagietką i białym winem. Pyyyyycha!

Skomentuj

