Sernik jak z „Przyjaciół”

Pamiętacie odcinek „Przyjaciół”, w którym Chandler i Rachel zjadają sernik z podłogi? Ja pamiętam i gdy znalazłam w sieci przepis na sernik nowojorski, od razu skojarzyłam go z moim ukochanym serialem. Nie wiem czy dokładnie takie serowe ciasto jadają Nowojorczycy, bo nigdy nie byłam w tamtych stronach, ale przepis jest wart polecenia.

Sernik nowojorski:

  • 800 g sera z wiaderka,
  • 3 jajka,
  • 2 żółtka,
  • 100 g cukru pudru,
  • 1 łyżeczka olejku waniliowego,
  • 30 ml soku z cytryny,
  • 200 g pokruszonych w melakserze herbatników,
  • 75 g rozpuszczonego masła.

Pokruszone ciastka zmiksować z masłem, aż będą przypominać mokry piasek. Tortownicę wyłożyć folią i z herbatników wyłożyć spód (dokładnie uklepać łyżką). Wszystkie pozostałe składniki zmiksować i przelać do tortownicy. Piec ok. 1 h w 170 stopniach.

To ważne, by środek sernika został lekko kisielowaty. Ciasto studzić w uchylonym piekarniku, a następnie schłodzić przez noc w lodówce.

4 thoughts on “Sernik jak z „Przyjaciół”

  1. Heh, w tym odcinku sernik zajadała Rachel z Chandlerem…Joey przyłączył się dopiero na końcu 🙂 Też uwielbiam ten serial, a i za sernikami też przepadam 🙂 Tego nowojorskiego jeszcze nie próbowałam..ciekawa jestem jak smakuje 🙂

  2. Pingback: Lekki sernik jagodowy | Kultura Kulinarna

Skomentuj

