Prawdziwa carbonara bez fixów

W sumie nic nie mam do popularnych fixów na sos carbonara, ale tym razem postawiłam na oryginalny przepis. Jest smaczniejszy, tylko trochę trudniejszy, ale raz na jakiś czas warto się postarać. Dla zabawy polecam wykorzystanie jakiegoś fikuśnego makaronu (u mnie długie grube rurki będące połączeniem spaghetti i penne).

Carbonara:

  • makaron ugotowany al dente,
  • oliwa z oliwek,
  • 1 cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 175 g pancetty lub chudego wędzonego boczku,
  • 300 ml śmietany 30%,
  • 3 roztrzepane jajka,
  • 100 g tartego grana padano,
  • sól,
  • pieprz.

Cebulke i czosnek drobno posiekać, boczek pokroić tak drobno jak się da. Na oliwie zeszklić cebulę, dodać boczek i czosnek – smażyć, aż boczek będzie chrupiący a tłuszcz wytopiony.

W misce wymieszać roztrzepane jajka, śmietanę, ser, sól i pieprz.  Pod patelnią z boczkiem zmniejszyć ogień i dodać mieszankę z miski. Ciągle mieszać, żeby jajka się nie ścięły, bo zrobi nam się jajecznica. Gdy sos zgęstnieje należy do niego dodać gorący ugotowany makaron – wymieszać. Danie szybko stygnie, więc trzeba je od razu podawać.

10 thoughts on “Prawdziwa carbonara bez fixów

  1. jak na oliwie zeszklę cebulę a potem dodam do niej boczek i będę smażyć aż będzie chrupiący to cebula się przez ten czas spali chyba?

  2. Raz dawno temu jadłam fix carbonara, nie przypominał w ogóle w smaku carbonary, właściwie to wg mnie był niejadalny 😉 od tego czasu zawsze robię sama, a najbardziej smakuje mi wersja Nigelli Lawson z dodatkiem białego wina i gałki muszkatołowej 😉
    Fajny kształt ma ten makaron na Twoim zdjęciu 🙂

  3. Pasta carbonara jak widac mozna zrobic bez zadnych „fixow” i to przy minimum wysilku a efekt jest oczywiscie zupelnie inny od smaku sosu torebkowego. Te wszystkie torebkowe rewelacje to nie tylko konserwanty itp. ale takze istna profanacja tradycji kuchennych. Twoj makaron wyglada pysznie (ja go robie troche inaczej). Pozdrawiam.

  4. Pingback: Makaron mojej siostry « Kultura Kulinarna

  5. Witam,

    Jakiś czas temu próbowałam robić carbonarę, jednak tego nie powtórzyłam, bo mam problem z kupieniem odpowiedniego boczku.Czy masz jakiś sprawdzony rodzaj boczku?

    • Najlepsza byłaby pancetta (włoski chudziutki boczek). Jednak ja zazwyczaj kupuję zwykły, polski, wędzony boczek i bardzo cienko go kroję. Trzeba tylko zwrócić uwagę, żeby miał jak najmniej tłuszczu – dla smaku tak, dla pływającego w tłuszczu makaronu – nie 😉

  6. Przepis świetny! – w moim wykonaniu za równo „na bogato” z boczkiem, jak i „po studencku” z parówką wysmażoną tak by boczek udawała 😉 pozdrawiam!

Skomentuj

