Eksperymentalne poniedziałki: nie straszna mi gorgonzola…

Nie jestem specjalistką od serów, a co gorsze – mam lęk przed próbowaniem jego nowych, nieznanych mi dotąd gatunków. Szczególnie źle jest z serami pleśniowymi, do których uprzedziłam się jakby automatycznie i zupełnie bez powodu… Mimo to, od czasu do czasu staram się próbować czegoś nowego w swojej kuchni, uwzględniając zawsze jakiś plan b, na wypadek gdyby „nowość” jednak nie przypadła mi do gustu.

W tym tygodniu w cyklu „eksperymentalne poniedziałki” pojawił się ser pleśniowy gorgonzola – wielu osobom znany doskonale, mnie jak to tej pory tylko z nazwy i z wyglądu. Bałam się spróbować go na surowo i dlatego zrobiłam sos do makaronu z użyciem tegoż specjału.

Choć zapach początkowo mnie odrzucił, a pierwszy kęs wkładałam do ust starając się, by serowa pleśń, nie daj Boże, nie dotknęła moich warg, danie okazało się być całkiem zjadliwe, a w towarzystwie białego wina nawet smaczne. Przepis polegam osobom lubiącym sery pleśniowe, oraz tym niepewnym i bojaźliwym jak ja, gdyż myślę, że w tej formie łatwiej przyzwyczaić się do nowego smaku i zapachu.

Penne z gorgonzolą i endywią:

  • pół paczki makaronu penne (lub jakiegokolwiek innego),
  • 100 g gorgonzoli,
  • 1 szklanka posiekanej drobno endywii,
  • garść posiekanej natki pietruszki,
  • 1 szklanka śmietany 12%,
  • 1 łyżeczka mąki,
  • sól.

Makaron ugotować al dente. Ser pokroić w kostkę. W rondelku zagrzać śmietanę, dorzucić ser i mieszać, aż się rozpuści. Wtedy dodać endywię i pietruszkę. Posolić i posypać mąką – zagotować. Makaron polewać ciepłym sosem. Udekorować natką.

2 thoughts on “Eksperymentalne poniedziałki: nie straszna mi gorgonzola…

  1. Bardzo ciekawe to danie 🙂 Mam też pytanie w związku ze zgłoszeniem go do Akcji „Kuchnie Świata” – z jakiego kraju ta potrawa pochodzi? Ponieważ niestety nie mogę znaleźć takiej informacji w Twoim poście 😦

Skomentuj

